Informacje Ogólne

Trening HIIT w domu – szybkie odchudzanie i kształtowanie sylwetki

hiit w domu
Napisane przez Anna Ciszewska

HIIT działa. To rewelacyjny trening, a co najważniejsze nie męczy tak jak zwykłe długie aeroby, poprawia kondycję w stopniu wręcz niespotykanym, dodaje energii i odchudza jak żaden inny wysiłek fizyczny.Dlaczego HIIT? I jak wykonać HIIT w domu?

Przede wszystkim dlatego, że nie wymaga tyle czasu ile zwykłe ćwiczenia aerobowe. Przedłużanie treningu mija się z celem. Wystarczy trzydzieści minut dziennie (i to wcale nie co dzień) by znacznie poprawić swoją wytrzymałość, kondycję i spalić więcej tkanki tłuszczowej niż w czasie jakiegokolwiek innego treningu.

Co najważniejsze HIIT pomaga w utrzymaniu mięśni tj. w czasie tego treningu nie spalamy ich jak w czasie dłuższych ćwiczeń aerobowych.

Z punktu widzenia osób odchudzających się jest to o tyle istotne, że to przecież mięśnie są piecykami spalającymi zbędny tłuszczyk (kalorie) i im więcej ich mamy tym sprawniej przebiega spalanie. Sam HIIT mięśni nie rozbudowuje, chociaż osoby wykazujące znikomą aktywność ruchową mogą zauważyć, że ich muskulatura uległa lekkiej poprawie. Lekko rozwijają się te mięśnie, które pracują w czasie treningu, ale znaczących przyrostów masy mięśniowej spodziewać się nie należy – nie tędy droga, budowanie muskulatury wymaga innego treningu (kulturystycznego).

 

Do HIIT’u najbardziej przekonuje czas trwania poszczególnych treningów oraz fakt, iż jak wynika z badań wykonując trening interwałowy spalamy nawet trzykrotnie więcej tkanki tłuszczowej niż w czasie normalnego treningu aerobowego trwającego nawet dwukrotnie dłużej.

Jest to możliwe dzięki temu, że po treningu przez kilka, a nawet kilkanaście godzin spalanie tłuszczu utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie. Zjawiska tego w ogóle nie obserwuje się po zwykłych ćwiczeniach aerobowych! To ogromna zaleta tego treningu.

Na czym to polega?

Osoby o bardzo kiepskiej kondycji powinny najpierw popracować nad jej poprawą. Na tym polu sprawdzą się dobrze zwykłe aeroby – coraz intensywniejsze spacery, truchtanie i im podobny wysiłek.

Sam trening HIIT wykonuje się z codziennie, ale nie należy łączyć go z ćwiczeniami aerobowymi i treningiem kulturystycznym. W ciągu jednego tygodnia konieczny jest dzień przerwy. Co tydzień zwiększamy intensywność treningu, który w skrócie polega na:

  • pięciominutowej rozgrzewce
  • truchcie
  • sprincie
  • kilkuminutowym rozciąganiu.

Trucht i sprint wykonujemy naprzemiennie – i to są te interwały. Na początku truchtanie można zastąpić intensywnym marszem.

Same interwały trwają: trucht około 4 minut, sprint około minuty. Powtarzamy je kilkukrotnie w trakcie jednego treningu.

HIIT w domu

Jeśli nie lubicie biegać nie biegajcie. W ramach HIIT’u można spokojnie wykonywać dowolne ćwiczenia aerobowe, wykorzystać stepper, orbitrek, a nawet skakankę. Można chodzić (biegać) po schodach, jeździć na rowerze (również stacjonarnym) ,robić pajacyki czy po prostu TAŃCZYĆ!

Rewelacja prawda?

Lecę poćwiczyć 🙂

O autorze

Anna Ciszewska

Leave a Comment