Oczywiste i nieoczywiste korzyści z treningu

Trening, niezależnie od formy, niesie ze sobą sporo korzyści dla zdrowia i urody. Jeśli zależy ci na maksymalnym wydłużeniu młodości, dobrej kondycji i dobrym samopoczuciu w bardziej zaawansowanym wieku, na wzmocnieniu odporności i zapobieżeniu różnym chorobom powinieneś lub powinnaś pamiętać o tym, że aktywność fizyczna jest najlepszym sposobem na zachowanie zdrowia i urody oraz przedłużenie młodości i życia jako takiego. Zobacz jakie są korzyści z treningu.

Każda forma treningu doskonale wpływa na ludzki organizm. Niestety wciąż o tym zapominamy, a raczej nikt nas tego nie uczy. Ćwiczenia to najlepsza i najtańsza metoda spośród wszystkich metod profilaktyki zdrowotnej. No tak… gdybyśmy ćwiczyli większość wynalazków farmaceutycznych byłaby zbędna, skoro tak … rządy poszczególnych krajów w dbałości o gospodarkę nie próbują nawet wdrażać skutecznych programów pro-zdrowotnych lansujących modę na ćwiczenia, a jeśli już jakiś program tego typu zostanie wdrożony dociera do zbyt nielicznej grupy osób, by można było mówić o jego społecznej skuteczności.

Pozostaje zadbać o siebie we własnym zakresie i przemóc wrodzone ludzkie lenistwo. Może uda ci się je opanować gdy w pełni uświadomisz sobie korzyści zdrowotne płynące z uprawiania jakiegokolwiek (dosłownie, no może z wyjątkiem brydża i innych siedzących dyscyplin) sportu.

Korzyści z treningu: wytrzymałość, siła, przebojowość

Ćwicząc zwiększasz swoją wytrzymałość, siłę mięśni i pobudzasz się energetycznie (jest to związane z przyspieszeniem niektórych procesów zachodzących w organizmie i z lepszym odżywieniem komórek i tkanek). Jednym słowem aktywność fizyczna sprawia, że z czasem zaczyna ci się żyć lepiej – całkiem, zwyczajnie i po prostu. Zaczyna się też łatwiej ćwiczyć. Oczywiście organizm ma pewne ograniczenia tym niemniej do momentu osiągnięcia witalności granicznej stale będzie następować poprawa.

Dłuższe życie

Osoby, które regularnie ćwiczą wyglądają znacznie młodziej niż ich rówieśnicy unikający aktywności fizycznej. Tym sposobem dzięki regularnym treningom w wieku lat czterdziestu możesz wyglądać na trzydzieści – i będziesz wyglądać właśnie na tyle, jeśli nie młodziej. Dzięki ćwiczeniom wydzielany jest do organizmu hormon wzrostu (hormon o właściwościach odmładzających) oraz wzmocnieniu ulegają pewne komórki odpowiadające za długowieczność. Trenując zyskasz więc i młodość i dłuższe, sprawniejsze życie.

Lepsze życie

O tym, że twoje samopoczucie ulegnie poprawie wiesz już. A dlaczego? Zwiększysz wytrzymałość i odporność na różnego rodzaju czynniki (również choroby), ale to zaledwie jeden z wielu elementów wpływających na samopoczucie. Bodaj najważniejszym w przypadku treningu jest fakt, iż w jego trakcie do organizmu trafiają spore ilości endorfin, które są hormonami szczęścia.

Serce, układ krwionośny, układ oddechowy

Praca każdego z narządów i każdego układu poprawia się pod wpływem treningu. Rośnie poziom dotlenienia i odżywienia komórek i tkanek. Ćwicząc regularnie obniżysz też poziom cholesterolu i trójglicerydów, poprawisz funkcjonowanie poszczególnych części ciała i organizmu jako całości.

Więcej korzyści z treningu – doskonała sylwetka

Nawet jeśli nie przejdziesz na jakąś dietę odchudzającą dzięki ćwiczeniom i tak schudniesz, a na pewno wzmocnisz mięśnie, dzięki czemu twój metabolizm przyspieszy i to dość znacznie. Znacząco poprawisz sylwetkę. Aktywność fizyczna wpływa też na zmniejszenie apetytu, tak czy inaczej ćwicząc ograniczysz więc jedzenie, a na pewno spożywanie “uzależniających” słodyczy.

Jak widzisz dzięki ćwiczeniom zyskasz i to sporo. Ich brak szybko doprowadzi do pojawienia się skutków przeciwnych do tych wymienionych powyżej.