Dieta przeciwhistaminowa – niezły domowy sposób na alergie

 

Przy pomocy diety można sporo poprawić, nawet złagodzić przebieg alergii. Życie (i doświadczenia alergików) coraz częściej udowadniają, że mając alergię przede wszystkim należy odstawić produkty zbożowe (ze względu na gluten) i nabiałowe (ze szczególnym uwzględnieniem mleka). To dieta przeciwhistaminowa.

Wydaje się, że i na tym polu, tzn. na polu walki z alergiami dość dobrze może sprawdzić się dieta typu LCHF lub dieta paleo.

Zachęcam do zainteresowania się tym tematem. Moje osobiste doświadczenia wskazują, że coś w tym jest. Dwa lata temu po diecie a’la Dukan (zajadałam się jak głupia twarożkiem) nie byłam w stanie normalnie funkcjonować w czasie kwitnienia traw. Nie mam alergii tzn. w tej chwili nie mam i przed tym epizodem nie miałam. Jednak tamtego roku miałam klasyczne objawy alergii wziewnej. Zniknęły, po paru miesiącach i po odstawieniu twarogu, który teraz jadam od czasu do czasu, najchętniej wymieszany z olejem lnianym czyli klasyczną pastę budwigową.

I przy okazji opowiem trochę o produktach, które tradycyjnie uznaje się za produkty przeciwhistaminowe. Przy produktach moim zdaniem bardzo kontrowersyjnych dodam odnośne uwagi.

Produkty spożywcze i witaminy o działaniu przeciwhistaminowym

Witamina B5

Witamina B5 czyli kwas pantotenowy zmniejsza intensywność objawów alergii. Stwierdzono, że dawka 100mg dziennie przyjmowana przez okres jednego miesiąca przynosi wyraźną ulgę. Witaminę B5 znajdziesz w suplementach i w pokarmach takich, jak:podroby (szczególnie wątroba i nerki) ;otręby pszenne (pszenica – radzę uważać); pestki słonecznika, orzechy włoskie ; ryby ; żółtka jaj.

Witamina E

Przyjmowana w dawce 400mg dziennie przez miesiąc / półtora miesiąca, również przynosi wyraźną ulgę. Witaminę E znajdziesz oczywiście w suplementach, a w produktach spożywczych szukaj jej w: olejach roślinnych (słonecznikowy, sojowy, kukurydziany); orzechach włoskich, ziemnych i migdałach ;oczywiście w jajach; w margarynach (radzę unikać, jeśli już lepiej jeść masło ze względu na witaminę D, która również pomaga); zielonych warzywach takich jak kapusta, brukselka, czy wszelkiego rodzaju sałaty; mące z grubego przemiału (z mąki lepiej zrezygnuj, jeśli nie potrafisz obejść się bez produktów tego typu postaw lepiej na kasze).

Kwasy Omega 3 a dieta przeciwhistaminowa

Każdy, kto chce być zdrowy musi jeść je w odpowiednich ilościach. Współcześnie żyjącemu Polakowi bardzo ich brak. W celu uzupełnienia niedoboru omega 3 raczej nie sięgaj po margaryny – to plastik, a nawet trucizna. Omega 3 znajdziesz w tłustych, bardzo zdrowych i bardzo sycących rybach (nawet w śledziu!) czyli np. makrelach, łososiach, halibutach. Szukaj ich też w orzechach, a przede wszystkim w nasionach lnu lub oleju lnianym. Najlepiej nieoczyszczonym zgodnym z wytycznymi dr Budwig

Limonki

O tym niewiele osób wie – sok z limonki działa antyalergicznie, a dodatkowo wypłukuje z organizmu toksyny. Należy pić go przez co najmniej kilka miesięcy. Najlepiej z rana, na czczo. Wystarczy sok z połowy limonki na raz. Wciśnij go do szklanki wody i dodaj łyżeczkę miodu (dla smaku i wzmocnienia, bo miód też pomaga choć składa się głównie z cukrów).

Jeżeli masz uczulenie na cytrusy to limonki zastąp bananami. Jedząc je przez kilka tygodni w ilości od 1 do 2 bananów dziennie złagodzisz przebieg alergii pokarmowych.

Unikaj oczywiście całego współczesnego pokarmowego plastiku. Nie zapomnij o wykluczeniu a przynajmniej redukcji ilości spożywanego nabiału (mleka!) i glutenu (pszenica i inne zboża). Zmiana diety naprawdę może ci pomóc.