Czy Wiesz, Co Zyskujesz, Pijąc Dużo Wody? Picie wody a zdrowie

 

Ludzki organizm składa się głównie z wody. Jest nam ona niezbędna do życia. Myślisz, że pijesz ją w wystarczających ilościach? Możesz być w błędzie, bo uczucie pragnienia świadczy o odwodnieniu. Staraj się do niego nie dopuszczać, bo dzięki wodzie zyskujesz możliwość życia pełną piersią i zdrowie. Jakie konkretne korzyści zdrowotne uzyskasz dbając o picie wody w odpowiednich ilościach?

Picie wody a waga

Co przekłada się na lepsze samopoczucie i lepszą samoocenę. Pewnie wiesz, że woda w jakimś stopniu syci – picie wody pomiędzy posiłkami czy przed samymi posiłkami pomaga zmniejszyć ilość spożywanego jedzenia i spożywanych kalorii jednocześnie. To przekłada się na utratę wagi oczywiście, o ile jesteś na diecie odchudzającej. A gdy nie jesteś… cóż dzięki wodzie bezboleśnie na nią przejdziesz, ale pod warunkiem, że nie zastąpisz jej jakimiś paskudztwami typu oranżady, gotowe napoje czy cola – twierdzisz, że to napoje jak każde inne??? Ale to nie jest woda. To cukier, który tuczy i coraz częściej zabija.

Odpowiednie nawodnienie sprawi, że twój metabolizm będzie przebiegał we właściwym tempie. Odwodnienie wprost przeciwnie – doprowadzi do spowolnienia metabolizmu.

I wreszcie rewelacyjna korzyść, o której możesz w ogóle nie wiedzieć – czy wiesz, że pijąc zimną wodę, spalasz dodatkowe kalorie? To prawda, bo zanim organizm przetworzy wodę, część z niej przyswoi, a część wydali – najpierw będzie musiał ją podgrzać do odpowiedniej temperatury, a podgrzewanie zużywa energię, czyli … kalorie!

Więcej energii na co dzień

Jeśli myślisz, że energię dają składniki odżywcze, które zjadasz wraz z pokarmami – masz rację, rzeczywiście to one są budulcami, stymulatorami, energetyzerami organizmu, ale działają tak dopiero wtedy, gdy trafią do poszczególnych komórek i tkanek, a co je rozprowadza po organizmie? Krew, a krew w ogromnej większości składa się z wody. W warunkach odwodnienia serce i układ krążenia nie są w stanie rozprowadzić składników odżywczych prawidłowo, pijąc wodę, umożliwiasz im to, a to z kolei przekłada się na lepszy dostęp do składników energetycznych i lepsze samopoczucie.

Woda a stres

Czy wiesz, że mózg to też przede wszystkim woda? Woda tworzy mózg w aż 70 – 80%. Dzięki niej impulsy nerwowe są sprawnie przekazywane, a poza tym niedobór wody sam w sobie naraża organizm na stres. W stanach zagrożenia, a takim stanem niewątpliwie jest odwodnienie, organizm wytwarza hormony stresu, pijąc wodę na tyle regularnie, by nie doprowadzić do ich wydzielania się , „uspokoisz” swój organizm, a na pewno zapobiegniesz kumulacji stresu.

Woda a twoje sportowe osiągnięcia

Niezależnie od tego, czy trenujesz po to, by osiągnąć mistrzostwo w jakiejś dyscyplinie sportu, czy robisz to dla poprawy swojej budowy (kształtowania sylwetki, zyskania większych mięśni), czy też ćwiczysz jedynie po to by zachować zdrowie, albo schudnąć – w każdym przypadku potrzebujesz wody.

Woda transportuje składniki odżywcze, jedynie dzięki jej obecności w organizmie organizm jest w stanie funkcjonować nie tylko sprawnie, ale wręcz na najwyższych obrotach. Dzięki wodzie mięśnie zyskują objętość, zapobiega też ona bolesnym i nagłym skurczom.

Jeśli chcesz schudnąć, pamiętaj o tym, że woda usuwa z organizmu produkty przemiany materii, a więc wszystko to, co powstaje na skutek rozpadu (spalania) komórek tłuszczowych, gdy wody zabraknie, osłabniesz nie tylko wskutek odwodnienia, ale i wewnętrznych zatruć.

Pij dużo wody, a zyskasz rewelacyjną sylwetkę!

Twój tani eliksir młodości, czyli woda zamiast botoksu

To też raczej powinno być oczywiste – ilość spożywanej wody przekłada się na kondycję skóry. Skóra również potrzebuje tego elixiru, a im więcej go otrzymuje, tym lepiej wygląda. Dzieki odpowiedniemu nawodnieniu spłycisz zmarszczki i zapobiegniesz tworzeniu się nowych. A ponieważ woda dostarcza również skórze składników odżywczych – przyspieszysz regenerację skóry. Ważne: woda usuwa z organizmu toksyny, dzięki niej twoja skóra uwolni się od zbędnych obciążeń, w ten sposób pozbędziesz się między innymi cellulitu.

Nie przepadam za wodą, co robić?

Woda sama w sobie nie jest jakoś szczególnie rewelacyjna w smaku, nic dziwnego, że pijamy herbatki, kawy a w najgorszych przypadkach nawet napoje, w których aż roi się od zabójczego cukru i różnych chemicznych dodatków. Jeśli chcesz pić dużo ZDROWEJ WODY, a nie przepadasz za jej zwykłym, czystym smakiem (lub też brakiem smaku), dodaj do wody trochę owoców lub warzyw – w tej roli idealnie sprawdza się na przykład ogórek, który nadaje wodzie ciekawy, łagodny posmak, a praktycznie jest pozbawiony kalorii.

2 komentarze

  1. berberia
    • Ania