Kondycja i kształtowanie sylwetki Treningi i ćwiczenia

Czy powinniśmy wykonywać ćwiczenia cardio na czczo?

cardio na czczo
Napisane przez Robert Ciszewski

Poranne ćwiczenia cardio stają się bardzo popularną formą aktywności, również pośród osób zawodowo zajmujących się kulturystyką. Ich głównym celem jest pozbycie się możliwie największej ilości zalegającej pod naszą skórą tkanki tłuszczowej. Każdy kto podejmuje się takiego rodzaju ćwiczeń liczy na to, że przyniosą one doskonałe efekty, w stosunkowo krótkim czasie, ale warto zastanowić się czy faktycznie jest to najlepsze z możliwych rozwiązań.

workout

Zalety wykonywania ćwiczeń cardio na czczo

Ćwiczenia cardio wykonywane na czczo są w stanie pomóc nam spalić znacznie więcej podskórnej tkanki tłuszczowej. To potwierdzają rzesze osób trenujących w ten sposób jak i samych trenerów. Jest jednak jeden warunek – mięśnie osoby, która zdecyduje się na trening rano muszą być właściwie ochronione, a żeby tak rzeczywiście było należy spożyć 20 gram aminokwasów rozgałęzionych BCAA. Jeśli nie dostarczymy naszemu organizmowi takiej dawki tłuszcz będzie się rozkładał o wiele wolniej aniżeli podczas zwykłego treningu cardio. Co więcej, szkody może ponieść również wypracowana przez nas masa mięśniowa.

Wady wykonywania ćwiczeń cardio na czczo

Wszelkiego typu treningi wykonywane zaraz po pobudce mogą skutkować wystąpieniem problemów z naszym kręgosłupem. Kiedy śpimy dyski pomiędzy naszymi kręgami zostają nawodnione, w związku z czym podczas wykonywania ćwiczeń jakiegokolwiek rodzaju mogą zostać w łatwy sposób uszkodzone. Aby trening cardio na czczo był zatem bezpieczny powinniśmy go wykonywać dopiero po godzinie od przebudzenia – czas ten wystarczy na to aby płyn rdzeniowy mógł zejść z dysków. Taki trening może skutkować także pogłębieniem katabolizmu mięśniowego czyli procesu spalania tkanki mięśniowej.

Jeżeli poranny trening cardio na czczo nie zostanie wykonany poprawnie nasze mięśnie mogą ulegać zwiększonej degradacji, dlatego tak istotne jest by każdy ćwiczący zatroszczył się o właściwe chronienie swoich mięśni. Można to zrobić między innymi poprzez przyjęcia przed treningiem odpowiedniej dawki aminokwasów rozgałęzionych BCAA. To właśnie one, poprzez natychmiastowe dotarcie do naszego krwioobiegu mogą skutecznie ochronić mięśnie przed nadmierną degradacją.

Jak wiadomo wykonywanie ćwiczeń cardio na czczo oznacza trening przed zjedzeniem porannego posiłku. Niestety w konsekwencji oznacza to, że mniejsza będzie energia jaką wykorzystamy do wykonania takich ćwiczeń, a to z kolei sprawi, że będziemy w stanie spalić znacznie mniej kalorii. Skutkiem tego będzie oczywiście pozbycie się również mniejszej ilości tkanki tłuszczowej spod naszej skóry.

Dla kogo są poranne ćwiczenia cardio?

Wykonywanie ćwiczeń cardzio na czczo jest w pełni uzasadnione jedynie u osób, które borykają się z problemem znaczącej nadwagi albo też otyłych. Wykonywane przez nie treningi cardio powinny być dość łagodne, a to z uwagi na bardzo dużą ilość podskórnej tkanki tłuszczowej w ich organizmie. Taki trening pozwoli na systematyczne usprawnianie całego aparatu ruchu, zwiększanie ich możliwości wydolnościowych, jak również na spalenie większych ilości tłuszczu.

Artykuł przygotowany przez trenera osobistego Kamila Domagalskiego polecającego suplement treningowy http://supple.pl/s/somatodrol.

O autorze

Robert Ciszewski

2 komentarze

  • Właśnie mam zamiar zmienić godziny przebieżek na poranne, nie powiem – zależy mi głównie na tym, żeby lepiej i szybciej spalić tłuszcz, którego mam sporo, ale też trochę boję się o mięśnie – czy rzeczywiście stosowanie bcaa jest konieczne? A gdybym jednak zdecydowała się na jakieś możliwie lekkie śniadanie przed treningiem, to co powinnam zjeść, żeby w pożywieniu znalazło się jak najwięcej bcaa? Dodam że jestem osobą początkującą i ćwiczę dopiero od miesiąca, odżywiam się normalnie tzn. jem prawie wszystko, ale trochę mniej niż dotychczas i nie jem prostych węglowodanów, w diecie przewaga białka z mięs, jaj, nabiału, soczewicy

    • cześć, to może ja odpowiem, stosowanie bcaa nie jest konieczne, jeśli nie jesteś sportowcem wyczynowym, a w czasie treningów nie przesadzasz to aż tak bardzo się tym nie przejmuj bo to przeciez bez sensu, zreszta wyobraz sobie ze dawno dawno temu ludzie nie zawsze mieli pod reka zapasy na sniadanie, zeby samo sniadanie zdobyc musieli troche pokombinowac znaczy potrudzic sie, ludzkosc przetrwala wiec chyba nie ma co panikowac 🙂

Leave a Comment